Wszystko wokoło marketingu

Wszystko

Wprowadzanie nowego produktu lub usługi zawsze wiąże się z niebezpieczeństwem poniesienia porażki. Pomimo prowadzonych badań nad pragnieniami i oczekiwaniami....

marketing, reklama, promocja, pr, public relations

Jak sprawdzić zadowolenie klienta?

2017-06-18 | Marek Kowal

Wprowadzanie nowego produktu lub usługi zawsze wiąże się z niebezpieczeństwem poniesienia porażki. Pomimo prowadzonych badań nad pragnieniami i oczekiwaniami konsumentów nigdy nie mamy pewności czy będą one trafne. Utrafienie w odpowiedni czas i miejsce jest kluczowe dla sukcesu. Nie jesteśmy jednak w stanie tego przewidzieć. Możemy tylko zgadywać.

Gdyby ktoś znał formułę gwarantującą stu procentowy sukces na rynku każdy by z niego skorzystał. Na kampanie reklamowe i wprowadzanie nowego produktu wydawane są bardzo duże kwoty pieniędzy, dlatego też wymagane jest też podsumowanie wszystkich wykonywanych działań. W tej sytuacji niezbędne jest badanie satysfakcji klienta. Jest wiele sposobów na przeprowadzenie takiego badania. Najczęściej warto poradzić się w tym zakresie doświadczonych firm.

Najpopularniejszym z nich jest ankieta. Może ona zostać przeprowadzona na kartkach, telefonicznie lub w Internecie. Każdy klient poprzez odpowiadanie na szereg otwartych i zamkniętych pytań ma prawo do wypowiedzenia się na temat usług i produktów oferowanych przez firmę. Innym sposobem na sprawdzenie, jakości oferowanych usług jest wysłanie tzw. tajemniczego klienta. Jego zadaniem jest sporządzenie raportu na podstawie odbytego spotkania. Dotyczyć to może sposobu, w jaki klient jest traktowany, rozwiązywanie konfliktów, reklamacje.

Analiza ankiet i raportów od tajemniczych klientów powinna posłużyć do doskonalenia własnego produktu, komunikacji z klientem, serwisu gwarancyjnego. Każdy szef firmy chce wiedzieć czy jego klienci obsługiwani są w należyty sposób i czy są zadowoleni z produktów, które oferują. Dlatego też badanie customer satisfaction jest takie ważne.

Artykuły wg słów kluczowych:


Opinie internautów

Twoja opinia na ten temat jest dla nas bardzo ważna. Podziel się ze mną swoją opinią w tym temacie.

Twój pseudonim:

Twoja opinia:

Kategorie

Promocja

Reklama

Marketing

Pr

Public relations

Atl

Btl

Autorzy

Marek Kowal

Kalendarium