Wszystko wokoło marketingu

Wszystko

Obszarem badań z dziedziny psychologii oraz marketingu są badania fokusowe. Wyszkolony prowadzący opracowuje scenariusz badania fokusowego, a potem powołuje grupy....

marketing, reklama, promocja, pr, public relations

Scenariusze badawcze

2011-04-04 |

Obszarem badań z dziedziny psychologii oraz marketingu są badania fokusowe. Wyszkolony prowadzący opracowuje scenariusz badania fokusowego, a potem powołuje grupy fokusowe według właściwego klucza. Uczestnicy takiego badania gromadzą jednostkowe wyniki eksperymentu w danej grupie, a na końcu trener agreguje wyniki jednostkowe w wyniki zbiorcze i dostaje podsumowane rezultaty badań fokusowych.

Sensowniejsze zidentyfikowanie potrzeb kontrahentów, klientów i decydentów prowadzi do zwiększenia zapotrzebowania na płatne badania rynku różnego typu. Uruchomiony przez nas instytut badania rynku pracy wykonuje różnorodne badania społeczne i badania rynkowe wśród wielu grup społecznych a także zawodowych. Właściwe podejście marketingowe implikuje fakt, iż propagowane przez nasz instytut metody badania rynku zaliczane są do najskuteczniejszych w kraju. Potwierdzeniem tego faktu jest szereg tekstów w portalach internetowych i periodykach o tematyce marketingowej i PR.

Znany jest taki rodzaj badań rynku, w którym rolę zasadniczą odgrywa ewaluacja a także socjologia społeczna. Są to tak zwane badania ewaluacyjne, których przykłady zastosowań wyszukacie w przekazanych przez nas materiałach podłączonych na stronie internetowej. Synergia metod stosowanych w socjologii a także dokumentacji badawczej zaowocowało pojawieniem się bardzo skutecznej metody badań marketingowych.

Wyniki badań marketingowych dotyczących pracy zdalnej a także zainteresowania nią wśród pracodawców okazały się niezbyt ciekawe. Wykonane badania ankietowe z uwzględnieniem reprezentatywnej próbki w całej Polsce pracodawców potwierdziły, że nazbyt znaczna liczba procedur prawnych celowo zniechęca do wybierania tego rodzaju zatrudnienia. Na dalsze kroki badań marketingowych oraz prac zrealizowanych w tym zakresie składały się następujące etapy: przygotowanie ankiet badawczych, spostrzeżenia po zakończeniu badania, akcja telemarketingowa, selekcja próbki badawczej, pogrupowanie i podsumowanie wyników. Przeprowadzone badania marketingowe a także wyniki zebrane w kwestionariuszach dowiodły,iż pracodawcy preferują zatrudniać pracowników na bazie tradycyjnej umowy o pracę.

Nasz ośrodek badań opinii publicznej realizuje badania rynku oraz badania opinii publicznej przy uwzględnieniu nowoczesnych zdobyczy z zakresu marketingu społecznego. Struktura naszego ośrodka skupia zlokalizowane w czołowych miastach w kraju centra badania opinii publicznej. Lista firm badania opinii publicznej, które współpracują blisko z nami, opublikowana jest na naszej korporacyjnej witrynie www. Odnajdziecie tam dodatkowo opisy wykorzystywanych przez nas sposobów badania opinii publicznej w podziale tematycznym i rzeczowym zaczynając od sposobów wykorzystujących dorobek z dziedziny wiedzy marketingowej a finiszując na dorobku z obszaru public relations.

Artykuły wg słów kluczowych:


Opinie internautów

Twoja opinia na ten temat jest dla nas bardzo ważna. Podziel się ze mną swoją opinią w tym temacie.

Twój pseudonim:

Twoja opinia:

Kategorie

Promocja

Reklama

Marketing

Pr

Public relations

Atl

Btl

Autorzy

Marek Kowal

Kalendarium